Türkiye Berberler ve Kuaförler Federasyonu 122 odası ve yaklaşık 200 bin üyesi ile bir bütün halinde, birlik ve beraberliğin en çok hissedildiği esnaf üst kuruluşudur.

Türkiye de berberliğin (kuaförlüğün) gelişmesi de; 1950-1960 yıllarında ki değişen siyasi ve sosyal olayların getirdiği yaşantıya paralel olarak başladı. 1970-1980 yıllarında devam ederek 1990’ dan günümüze kadar Türkiye sanayi, ticaret, eğitim,sanat ve Dünya ülkeleriyle ilişkiler başta olmak üzere her alanda hızlı ve büyük bir değişim dönemine girmiştir. Bu şekilde hızla değişen ve gelişen ülkemizde berberlik ve kuaförlük sanatı da çok önemli mesafeler alarak salon dekorasyonu işletme anlayışı,hijyen, müşteri ilişkileri, teknik uygulama, meslek içi eğitim, makine araç gereçleri ile modern ve çağdaş düzeyde ki bu günkü duruma ulaşmıştır. Alınan bu mesafede Türkiye Berberler ve Kuaförler Federasyonunun katkısı yadsınamaz bir durumdur.

Sektör ile ilgili malzeme kullanımında, berberler ve kuaförlerin tercihi inkâr edilemez bir gerçektir. Sektörün kaliteyi yakalaması adına, AB standartlarına uygun malzeme kullanımını araştıran ve tavsiye eden Türkiye Berberler ve Kuaförler Federasyonu, üyelerinin var olan kullanılan her türlü malzemeyi sektöre temin eden kişi, kurum ve kuruluşlarla planlı bir çalışma ortamını yakalamak amacındadır. Özellikle; Sektörün hizmet alanı içerisin de oluşan teknolojik gelişmelere, makine araç gereçlere ve yeniliklere geniş bir biçimde yer verecek, üyeler ile sektöre malzeme üreten firmalar arasında köprü vazifesi görecek yayınlar (dergi) , yarışmalar, eğitim planlamaları, bölgesel toplantılar, fuar etkinlikleri Türkiye Berberler ve Kuaförler Federasyonun çalışma alanını oluşturmaktadır. Birey ve toplumlarda sağlığın korunması ve devam ettirilmesi için gerekli bilgilerin ve uygulamaların hayata geçirilmesi kişi kurum ve kuruluşların en önemli görevidir.


Türkiye Berberler, Kuaförler ve Güzellik Salonu İşletmecileri Federasyonu bu anlamda, üyelerinin işletmelerinde ortamdan kaynaklanabilecek enfeksiyonları önlemek, vatandaşlar ve işletme çalışanları için sağlıklı bir ortam oluşturmak amacıyla uyulması gereken temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını belirleme çalışmalarını yapmakta ve bu kurallara uyulmasını sağlamaktadır. kullanılan ürünlerin (saç boyası, jöle, krem vb.) sağlık yönünden bir sakıncasının olup olmadığı konusunda çalışmalar yapan Federasyon kamuoyuna gerekli bilgileri, başta dergimiz olmak üzere vermektedir. Sıhhi şartları oluşturamayan işletmelerin açılmaması için gerekli kurumlarla irtibat halinde bulunan Federasyon ‘Sağlıklı yaşam, kazançtan önemlidir’ ilkesini benimsemiştir.